انجام معاینات تخصصی و تجویز لنز مینی اسکلرال و فول اسکلرال

    

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک  درست است؟

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک  درست است؟

لیزیک جراحی اصلاحی است که عیوب انکساری چشم را برطرف می کند. به طور کلی در صورتی که لنزهای تماسی و عینک برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی افاقه نکند. عمل لیزیک با استفاده از لیزر انجام می شود و کاملا عمل راحتی و در مدت زمان کمی صورت می گیرد. در این مقاله به استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جراحی لیزیک

لیزیک نوعی جراحی چشم می باشد که با دستگاه لیزری فمتوثانیه یا تیغ میکروکراتوم انجام می شود. این عمل تغییراتی بر روی شکل قرنیه می دهد تا اصلاح بینایی صورت گیرد. در جراحی لیزیک چشم در ابتدا جراح یک فلپ نازک در قرنیه ایجاد می کند و سپس با کنار قرار دادن فلپ بافت قرنیه را با دستگاه های مخصوص لیزری برش می دهد.

بعد از انجام عمل لیزیک مراقبت هایی باید صورت گیرد که مهم ترین آن استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک می باشد. استفاده از گوشی موجب ضعیف شدن چشم ها می شود و باید بعد از انجام عمل به منظور رفع ضعف چشمی کمتر از گوشی استفاده کنید تا به چشم ها فشار وارد نشود.

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک گوشی وسیله ای ضروری برای همه است که با پیشرفت تکنولوژی و باز شدن فضای مجازی استفاده از آن بسیار افزایش پیدا کرده است. همچنین استفاده زیاد از گوشی، رایانه، تبلت و … موجب ضعیف شدن چشم ها می شود و در نتیجه برای درمان آن می توان از روش های درمانی چون عینک، لنز تماسی و جراحی قرنیه که به عمل لیزیک نیز معروف است استفاده نمود. البته بعد از انجام عمل نیز باید کمتر از گوشی استفاده کنید تا مشکلی برای چشم شما ایجاد نکند.

بعد از عمل لیزیک به هیچ وجه نباید تا ۴۸ ساعت از گوشی و تلفن همراه استفاده کنید و باید چشم ها مدتی استراحت کنند تا تاری دید و درد چشم بعد از عمل برطرف شود.

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک نیز باید تا مدتی کمتر شود تا بهبودی کامل محیا شود و در عیر اینصورت دوباری ضعف چشم به سراغ شما خواهد آمد.

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک

عوارض استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک عوارض دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک موجب ضعیف شدن چشم ها می شود.

به دلیل جلوگیری از ضعف چشم ها جراح به شما توصیه می کند تا ۴۸ ساعت به هیچ عنوان از گوشی و تلفن همراه خود استفاده نکنید. انجام دادن دستور العمل های جراح شما را از بروز این مشکل حفظ می کند.

چشم ها دچار خشکی می شوند.

استفاده از گوشی، رایانه، تلویزیون و … به دلیل نور زیادی که دارند موجب خشک شدن چشم ها می شود و برای درمان می توانید از قطره های چشمی استفاده نمایید.

استفاده از گوشی بعد از عمل موجب درد و ناراحتی در چشم ها می شود.

چشمهای آسیب دیده شما بعد از عمل باید مراقبت شود و در صورت استفاده بیش از اندازه از گوشی ‌درد و ناراحتی به سراغ شما می آید و ممکن درد زیاد و یا کم باشد که باید دوباره به چشم پزشک مراجعه کنید.

خارش و سوزش چشم ایجاد می کند.

یکی دیگر از عوارض استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک سوزش و خارش چشم ها می باشد که بسیار زیاد می باشد و برای جلوگیری از بروز آن توصیه های پزشک خود را فراموش نکنید.

مراقبت های بعد از عمل لیزیک

همانطور که گفته شد به هیچ وجه تا ۴۸ ساعت از گوشی استفاده نکنید و بعد از آن نیز برای کارهای ضروری استفاده شود.

همچنین برای مراقبت بهتر از چشم ها نکات زیر را نیز رعایت نمایید.

استفاده کم از گوشی بعد از عمل لیزیک

استراحت دادن به چشم ها پس از مدتی کارکردن با گوشی

رعایت فاصله چشم تا گوشی تلفن، تلویزیون و رایانه

استفاده مرتب از داروها و قطره های تجویزی شده توسط پزشک

عدم استفاده از گوشی  در تاریکی

لازم به ذکر است که بعد از هر بار استفاده از گوشی مدتی چشم های خود را ببندید و استراحت کنید و به صورت مداوم به گوشی خیره نشوید.

خواب کافی داشته باشید، خواب به شما کمک می کند تا استراحت طولانی داشته باشید و بهتر است شب ها زودتر بخوابید و قبل و بعد از خواب از گوشی استفاده نکنید.

هزینه عمل لیزیک

عمل لیزیک با استفاده از لیزر انجام می شود و هزینه مناسبی دارد و با توجه به مشکل چشمی شما قیمت انجام عمل متفاوت است. هر چقدر هزینه برای بینایی خود پرداخت کنید ضرر نکرده اید ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که باید به مراکز معتبر چشم پزشکی مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به مرکز تخصصی قوز قرنیه پرتو می باشد که انجام تمامی جراحی های چشم مانند لازک، لیزیک، پیوند و … را انجام می دهد و همچنین ارائه دهنده انواع لنزهای اسکلرال، لنزهای سخت، لنزهای نرم و چند کانونی می باشد.

جمع بندی نهایی

لیزیک نوعی جراحی چشمی است که برای درمان دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم چشن و همچنین پیرچشمی استفاده می شود. این جراحی توسط لیزر و دستگاه های لیزری خاصی انجام می شود و در هنگام عمل بی حسی موضعی صورت می گیرد. استفاده از گوشی موجب بروز ضعف چشم می شوند که برای درمان آن جراحی لیزیک صورت می گیرد و همچنین استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به طور کلی تا ۴۸ ساعت بعد از عمل به هیچ  وجه نباید از تلفن همراه استفاده کرد و بعد از این مدت زمان نیز باید استفاده از آن را کاهش داد و به صورت مداوم استفاده نشود. بعد از هر بار استفاده باید کمی چشم های خود را ببندید تا چشم ها استراحت کنند تا نور گوشی، رایانه و … به چشم های شما آسیب مجدد وارد نکنند.

از جمله عوارضی که ممکن است استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک ایجاد کند می توان به ضعف چشم ها، خشکی چشم، خارش و سوزش چشم ها و درد ناراحتی در چشم اشاره کرد. قطره ها و داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است را در زمان مناسب استفاده نمایید. به طور کلی قانونی وجود دارد که موجی کاهش خستگی و آسیب می شود و بهتر است از آن پیروی کرد. به این صورت که بعد از هر ۲۰ دقیقه استفاده از گوشی، ۲۰ ثانیه به اجسامی که در ۵ متری شما قرار دارند نگاه کنید با انجام این عمل چشم خسته نخواهند شد. این قانون ۲۰/۲۰/۵ است و به این نام شناخته میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

تماس با ما